tisdag 31 mars 2015

Kevin Citat 6

"Jag jagar en man som sätter sina egna begär framför allt, en man som inte kan behärska sig, en man som går över lik för sin egen tillfredsställelse. När jag sitter där med honom i förhörsrummet, kommer det inte att finnas plats för försoning. Jag ska vara hövlig och korrekt, men jag kommer inte att ge honom något, ingen nåd, ingen sympati." s.131

Sejer fantiserar om när han sitter i förhörsrummet och har fått fast på han son mördade Jonas. Han är väldigt hård och vet vad han ska göra när jan har fångat mördaren, han ska inte visa någon nåd eller sympati. Det känns som han är väldigt arg och vill bara få fast mördaren. Jag tyckte detta citatet var bra skrivit och att författaren berättar mycket bra hur Sejer känner. Det är författaren bara på att göra, hon förklarar mycket bra genom hela boken hur karaktärerna känner och tycker.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.