fredag 27 mars 2015

Kevin Citat 4

"-Ett dna-prov kan också påvisa oskuld, sa Skarre. 
- Jag har inte mördat några småpojkar, sa Brein hetsigt, och de är den rena skära sanningen. Mer har jag inte att säga!
Han sprätte iväg cigaretten och backade stolen inåt huset. Han fick arbeta en del innan han lyckades stänga dörren, men efter flera fumliga försök smällde den igen.
Sejer och Skarre såg på varandra, båda log brett." s.172

Jag valde detta citatet för det påminner mig om ett av dom andra citaten jag skrev innan ("Då kör vi mot rött...") för han använder cigaretten som Brein kastade iväg för att ta dna-prov på Brein för att se om han är den misstänkta. Att använda någons DNA på detta sätt för att se om någon någon är skyldig är olagligt och kan bli nekat i rätten. Sista meningen när "Sejer och Skarre såg på varandra, båda log brett" så fattade jag direkt att de tänkte på samma sak, att de skulle ta up hans cigg och använde den emot han.   

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.