torsdag 26 mars 2015

Citat 5 - Isa

"-Om du lämnar mig slår jag dig fördärvad." s. 119

Kristine står i duschen och plötsligt kommer Reinhardt in. Han berättar att en till pojke har försvunnit. Kristine tar en handduk och virar den runt om sig, stiger ut ifrån duschen och sedan sätter de sig för att äta frukost. Det som Reinhardt precis berättat för Kristine inne i badrummet var något hon inte ville höra, det var tankar hon inte ville tänka. De fortsätter att diskuterar vid bordet, de börjar diskutera skillnaderna mellan män och kvinnor och om barn, som Kristine alltid drömt om att skaffa men inte Reinhardt. Han tycker inte att det är lönt att göra barn om man ändå ska förlora dom. Plötsligt säger Reinhardt "-Om du lämnar mig så slår jag dig fördärvad." Kristine ville skratta men kunde inte. Varför sa han något sådant?

Vid detta citat diskuterar de rätt mycket. De kommer in på väldigt känsliga ämnen. Att en till pojke har försvunnit var inget Kristine ville höra, jag antar att hon redan känner sig pressad på att hitta mannen och när han nu antagligen har tagit en till pojke blir hon mer pressad. Reinhardt är ju så intresserad i fallet medan Kristine bara vill att det ska lösas så att hon kan glömma det. När de sedan börjar diskutera om barn så blir de så känslosamt. De har så olika åsikter. Reinhardt är nog rädd för att förlora Kristine, jag tror att det är därför han sa som han sa, han kanske vill skrämma henne.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.