måndag 9 mars 2015

Kevin citat 1

"Hon såg att han gick bort till pojken igen, att han sjönk ner på knä, han böjde huvudet och slog ihop händerna framför ansiktet. Vad gör han? Tänkte hon förvirrat. Gråter han, är det möjligt? Sitter han där och snyftar som ett litet barn? Har jag missförstått honom i alla dessa år? Är han i själva verket känslig och lättrörd? Plötsligt gick sanningen upp för henne. Han satt med mobilen i händerna och tog kort." s.19

Detta citat är från när de hittade den döda pojken och ringer polisen. Jag valde detta citat för det var väldigt oroväckande, för man undrar varför ha börjar fota den döda pojken. Först tänkte jag att han var mördaren men det tror jag inte nu mer. Jag tror att författaren valde att lägga in detta citat för att få det att bli mer spännande och få en att bli nyfiken. På detta lilla stycket kan man få en bild på hur Reinhardt (han som fotar) är som person, han verkar vara en väldigt tråkig och dyster man.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.