tisdag 10 mars 2015

Kevin Citat 3

"-Om jag hade fått som jag ville, sa Sejer, hade jag förhört alla pedofiler som fälts i distriktet. Kanske till och med alla som är frikända i brist  på bevis.
-Juristerna skulle aldrig ha gett grönt ljus för en sådan aktion, sa Skarre.
-Då kör vi mot rött, sa Sejer. Vi kör mot rött och så betalar vi böterna."  s. 35

 Detta är efter polisen har pratat med paret som hittade den döda pojken i skogen. Polisen verkar vara som Gunvald i Beck. Med det menar jag att jag tror att han ska vara tuff och inte följa lagen som man ska. I detta citatet säger han att de ska ("då kör vi mot rött") för de ska få tag på mördaren. Jag skrev i min föra inlägg att jag trodde att polisen som ska ha hand om mordet ska vara som Gunvald i Beck. Men jag tror att polisen Skare kommer vara mer som Beck och Beck e mer den snälla polisen som bara vill få fast mördaren. På sättet han pratar verkar vara tuff och vet vad han ska säga innan han säger det.


1 kommentar:

  1. Bra skrivit! Jag håller med om att Skarre verkar vara lite lik Gunvald i Beck på sättet han agerar. Undrar ifall det ofta är en lite "snällare" och en "tuffare" polis som jobbar ihop även i verkligheten för det är ofta så på film. Du har berättat och förklarat citatet på ett bra sätt och dragit en bra slutsats. Du hade kunnat skriva ifall du tror att han kommer "köra mot rött" eller inte annars tyckte jag om din text.

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.