måndag 2 mars 2015

Mina förväntningar på denna bok är att det kommer handla om jakten på mannen i anorak, och om Sejer och Sparres jakt på mannen. Det kan finnas ett missförstånd inblandat men med tanke på hur mannen pratar om pojken och lusten, tror jag att det är osannolikt.
Jag tror Sparre och Sejer kommer lösa brottet men än så länge, och jag tror det finns en möjlighet att fler dör men det kan också vara utmaningen att inte låta fler människor dö.

Jag tror att Sejer är en stabil, smart man som är mycket duktig på polisarbete medan Sparre är en lite mer fartfylld polis med många andra bra kvalitéer. Kristine och hennes man kommer säkerligen gå igenom en händelserik fas, som jag ej vet om de klarar av eller separeras ifrån. Jag tror även att författaren försöker skapa en bild av Kristine som en blyg men bra människa medan hennes man ska framstå som en jobbig individ som är en bra människa egentligen. Poliserna tror jag ska avbildas som jag uppfattat dem. Jag tror även att man kommer få läsa ur pedofilens perspektiv, vilket kommer vara mycket annorlunda, jag tror inte många andra författare har skrivit så.

Boken är varken svårläst eller lättläst i min åsikt, utan mer normalsvår. Den är skriven i den allvetande berättarens perspektiv, då man för följa med ur ett flertal personers perspektiv. Jag tror boken definitivt kommer vara spännande och jag ser fram emot att få läsa vidare, och fp upplösningen av mordet. Jag anser att författarens budskap och motivet är det samma d.v.s otillåten kärlek och brottsligt smutsiga tankar. Genre är Kriminalroman eller deckare, och boken är självfallet en roman. Boken är skriven i kronologisk ordning och den är även mycket trovärdig, och verklighetstrogen.

1 kommentar:

  1. Roligt att du använder olika berättartekniska termer:)

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.