måndag 16 mars 2015

Hannes - Citat 5

"Tar man upp ett barn i knät, ska det vara utan baktankar"

Det sade polisman Sejer på sidan 125. Det är under ett samtal med poliskollegan Skarre, som Sejer säger sin åsikt när Skarre berättar om olika sorters pedofiliska traditioner i olika länder.

Jag tror att författaren försöker få fram att en helt naturlig sak för en vanlig människa kan betyda så mycket mer för en person som inte är normal eller frisk. En moraliskt korrekt och frisk människa skulle aldrig få för sig något annat men hur ska dem reagera om dem kommer i kontakt med en som känner begär för barn, att en vanlig människa ska kunna föreställa sig att sådana människor existerar i din närhet. Författarn skapar en stor potential för en debatt om hur de som har ett begär för barn men inte gjort något olagligt ska hanteras. Om dessa personer ska få sympati och empati från samhället eller om de ska hängas ut och varnas för i samhället.

Jag anser att det är skrivit för att 99.99% av jorden anser det vara helt naturligt att plocka upp ett barn i knät för utan baktankar, och att en sådan baktanke är helt sjuk. En sak jag personligen håller med om fullständigt. Men samtidigt få en att tanke om vilken sjuk gärning och vilken svår sjukdom en pedofil har och är med om. Tänk dig att ha ett begär som gör alla andra äcklade och förbannade, att hela världen mår illa av dig och hatar dig. Det är en sak som får en att tänka om lite, även om jag anser att en "människa" med baktankar angående barn bör få psykisk hjälp och inte rätt att vistas nära barn, tänk vilket helvete till liv de lever. Jag kan tänka mig att acceptera de som inte begått något brott och försöker få hjälp att lösa sitt sjuka begär med psykisk hjälp. Men alla som begår brott och utnyttjar barn förtjänar ingen frihet eller sympati.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.